Парламент не підтримав Закон «Про освіту» і направив його на доопрацювання у профільний Комітет, - Дмитро Андрієвський
«Законопроект «Про освіту» у тому вигляді, який потрапив на розгляд парламенту, не може бути прийнятий, адже має багато неузгодженостей та викликає безліч запитань у освітян і громадськості. До мене неодноразово зверталися батьки учнів та педагогічні працівники зокрема позашкільних навчальних закладів Солом’янського району столиці. Вони стурбовані виключенням позашкільної освіти із структури формальної освіти в Україні поряд з дошкільною, середньою, професійною та вищою освітою. Це загрожує перекладанням фінансування позашкільної освіти на плечі батьків. І це не єдине проблемне питання цього Законопроекту», - зазначив народний депутат України від фракції «Блок Петра Порошенка» Дмитро Андрієвський.
«Тому я рекомендував депутатам від нашої фракції не підтримувати цей урядовий Законопроект і направити його на доопрацювання у профільний Комітет і повторне перше читання. Відповідно до Регламенту, тепер до Законопроекту можна внести поправки в десятиденний термін. Ми будемо наполягати на внесенні необхідних поправок, щоб врахувати в тому числі й ті зауваження, на яких наголошують освітяни Солом’янського району», - зауважив Дмитро Андрієвський.
Парламентар підкреслив, що прийняття Законопроекту № 3491 ставить під питання державне фінансування позашкільної освіти.
«Відповідно до статті 12 урядового Законопроекту, фінансування позашкільної освіти здійснюється за кошти державного та/або місцевих бюджетів, батьків, законних представників, з інших джерел, не заборонених законодавством». Дана норма Закону створює можливість перекладання фінансування позашкільної освіти на батьків, однак забезпечення дітей належним рівнем освіти є обов’язком держави і цей обов’язок має бути виконаний перед дітьми», - пояснив Дмитро Андрієвський.
За словами депутата, підхід до позашкільної освіти визначений урядовим законопроектом «Про освіту» треба змінити, адже саме позашкільна освіта виступає першим соціальним середовищем для дитини, сферою самореалізації, унікальною освітньою практикою, яка спрямована на становлення свідомої духовно-моральної особистості.
«На сьогодні, безоплатно гуртки творчості та спортивні секції відвідують діти-сироти, інваліди, діти з особливими освітніми потребами, діти-переселенці та діти з малозабезпечених сімей. Україна славиться багатьма своїми громадянами, які стали відомими на весь світ спортсменами, митцями, науковцями та винахідниками. Багато з них починали свій шлях у закладах позашкільної освіти. Самоцінність позашкільної освіти доведена самим життям. Утиск прав як позашкільної, так усієї освіти загалом, може мати негативні наслідки для нашого суспільства і загалом держави», - зазначив Дмитро Андрієвський.